בעלות חנות מקוונת – איך תוכלו לשפר את שירות המשלוחים בעסק שלכן?

שירות משלוחים

שירות משלוחים הוא אלמנט חשוב ביותר בעסקים רבים. המשלוח "מקשר" בין העסק ללקוח ואיכותו משפיעה ישירות על חוויית הלקוח, על המוניטין ועל שימור לקוחות. כך תשפרו זאת:

לבחור חברה איכותית

ראשית, חיוני כמובן לעבוד עם חברה שהיא איכותית ככל הניתן, על פי מיטב שיפוטכן. למשל, חברת My Delivery (למידע נוסף לחצו כאן) אשר מספקת מגוון שירותים בתחום השליחויות. תוכלו למצוא חוות דעת על החברות השונות באינטרנט וכמובן, ככל שיש לכן חוות דעת מקולגות ומכרים, זה אפילו טוב יותר.

תקשורת טובה

חשוב שתהיה תקשורת טובה בשני ערוצים. ראשית, תקשורת טובה ביניכן לבין חברת השליחויות. דבר שיתבטא בזמינות גבוהה לבירורים ותיאומים שונים. ערוץ התקשורת השני שחשוב מאוד בהקשר זה, הוא ביניכן לבין הלקוחות. כמו כן, חשוב להפעיל שירות לקוחות ולהשקיע בו, גם בכל הנוגע לנושא המשלוחים.

לאסוף פידבק

חשוב להעריך את איכות שרות המשלוחים, באמצעות איסוף יזום של פידבק. כדאי לבקש קודם כל פידבק מלקוחותיכן וכמובן, לאסוף מידע בנידון מהעובדים שפועלים מול חברת השליחויות באופן שוטף. נסו לתעד וגם לכמת את המצב בפרמטרים מספריים – מידת העיכובים במשלוחים, היקף הטעויות וכדומה. כימות כזה, יוכל לספק בסיס להערכה מדויקת, שיפור, מדידה חוזרת וכן הלאה.

מעקב חבילות

מומלץ להקל על הלקוחות, לדעת מה המצב עם המשלוח. הדבר חיוני, במיוחד ככל שמדובר במשלוח ליעדים מרוחקים, שלוקח זמן רב. ייתכן שהדבר יתאפשר כעדכונים באתר או עדכונים דרך אפליקציה ייעודית, אימיילים או SMS. העיקר, שאתם והלקוחות תוכלו בקלות לברר את המצב.

נהלים ברורים ואטרקטיביים

כל המידע שנוגע לתנאי המשלוח, חשוב שיהיה קל לאיתור באתרכן, ברור וחד משמעי. אם מבלבלים לקוחות או מסבכים להן את השימוש באתר, גם מאבדים לקוחות וגם מביאים לעומס על התמיכה, שלא לצורך. לכן, חשוב לדאוג שהמידע על מחירי משלוח, זמנים משוערים להגעה וכדומה, יהיה מדויק ועדכני. רצוי לכלול גם נוהל פיצויים ללקוחות שנפגעו בדרכים שונות לגבי המשלוחים.

לשדרג כל משלוח

אפשר לשדרג ביוזמתכן כל משלוח, עם תוספות שונות. לדוגמה: להוסיף לו דוגמיות של מוצרים נוספים שעשויים לעניין את הלקוחה (בהתאם למה שהיא רכשה). אפשרויות נוספות לדוגמה, הן צירוף שוברי הנחה או אפילו כרטיס ברכה לחג הקרוב. כך, בכל משלוח, הלקוחות יתרגלו לקבל ערך מוסף, מגע אישי ותחושה שהעסק הולך לקראתן.

ניהול זמן

בניהול משלוחים, ישנם היבטים רבים של ניהול זמן. למשל – קביעת תדירות אופטימאלית לאיסוף המשלוחים מכן, על ידי חברת השליחויות, לשם העברתם ללקוחות. לכן, כדאי להתעמק בנושא ניהול הזמן כנושא ניהולי בפני עצמו ולזכור, שיש בו בדרך כלל מקום רב לשיפור וייעול.

חיבור מידע ישיר

משלוחים הם מעצם טבעם תהליכים שדורשים אינטראקציה רבה בין גורמים שונים. המורכבות הזו, משתקפת גם במערכות המידע: פרטי הזמנה בחנות רשומים אצלכן. הם מובילים ליצירת חבילה למשלוח ולרישום פרטים לגביה.

הזמנת משלוח נרשמת אצל חברת השליחויות. המסלול שתעבור החבילה יתועד גם אצלכן וגם בחברת השליחויות.

תהליכים אלה כוללים גם הזנות ידניות של מידע והעברת עדכונים מחברה לחברה וממערכת למערכת. אוטומציה וחיבורים ישירים בין המערכות, יאפשרו לחסוך זמן, לצמצם טעויות ולשפר את השירות. טכנית, הדבר נעשה בין השאר באמצעות API (Application Programming Interface).

לסיכום

שרות המשלוחים הוא דבר שכדאי מאוד להשקיע באיכותו ובשיפורו המתמיד. מומלץ לחשוב על כך כעל תהליך מתמשך ולא רק מאמץ חד פעמי.